יום שני, 22 באוקטובר 2012

איך להיות אבא גרוש?


נו... אז איך עושים את זה? איך מתפקדים כאבא? ולא כל שכן גרוש? לא יודע מה אני ביל קוסבי? אף אחד לא הסביר לי איך עושים את זה וגם לא זכור לי שקיבלתי את המדריך למשתמש בבית היולדות. פתאום הוא יצא הגוש בשר מכוסה בשיער רטוב ומלוכלך וכל כך יפה שהתאהבתי בו באותו רגע... שניה שניה שניה, זה בלוג של אבא לא של אמא אז מה פתאום כל המוצי פוצי הזה אההה? אולי כי הוא כל כך יפה. טוב אז הוא יצא ולמרבה הפלא הוא היה מאוד שקט לא הוציא מילה מהפה הקטן שלו. לא איפה אני לא מי אני לא תחזירו אותי חזרה... כלום. כל הכבוד גבר תשתוק ותמשיך ככה, ואז בלי לשים לב עפה לה כאפה על התחת הקטן שלו והוא נבהל והתחיל לומר את כל מה שציינתי למעלה ועוד המוןןןן דברים אחרים בשאגה ענקית כזאת בבבוווואאאההההה!!!! מסכן קטן שלי, נו מה יהיה עם המוצי פוצי?
אז ארזנו את המשלוח והכנסו לו כמה זריקות ואספנו כמה טונות של חיתולים ובקבוקים ושאר ירקות בנוסף על הטונות שחיכו לנו כבר בבית שאגרנו במשך החצי שנה האחרונה, ועלינו לרכב. הגענו הביתה ואז התחילה המסיבה הגדולה- להיות אבא! אבל איך לעזעזל?? איך להיות אבא??? מה לי ולזה? כל מה שרציתי היה... ואז שוב הוא בכה. ושוב ראיתי אותו קטן והרבה יותר נקי ממקודם ולא ממש היה איכפת לי מה רציתי פשוט הוא היה שם בידיים שלי וידעתי מה אני רוצה. אותו.
עברו שנים והמון שאלות, השאלו הראשונות היו: גרררר חחח מלללל. אח"כ הן הפכו ל אבא אמא קקה. ומואחר יותר הפכו ל אבא איפה אתה? אמא איפה את? ואז גם השינוי הגיע אותו שינוי שלא היה מתוכנן וממש לא היה רצוי לאף אחד מאיתנו לפחות ככה חשבנו כאשר חלמנו על העתיד שלו... הגירושין.
הגירושין, הפרידה, המעבר לבית חדש, הבילבול הגדול שלו, הפחד האדיר שלי מהפגיעה בו, ואז שלב השאלות: אבא למה יש לך בית חדש משלך? אבא למה אתה לא מקריא לי יותר סיפור לפני השינה? אבא למה אתה לא רוצה להיות לידי כל יום?  שאלות שאין לי תשובה אמיתית להשיב לילד בן 3.5 שכל מה שעובר לו בראש זה שהוא איכשהו אשם במצב. לך תסביר לילד הזה שאבא לא יכול לתת לאמא את מה שהיא רוצה, ולך תסביר לו מה אמא רוצה, ולמה אמא לא יכולה לתת לאבא את מה שהוא רוצה, ומה לעזעזל אבא רוצה???
אבא רק רוצה לדעת איך להיות אבא!!
והפעם גם איך להיות אבא גרוש. כל מילה נשקלת מאה פעמים לפני שיוצאת לאוויר וכל משפט צריך להיות מנוסח בצורה שלא תפגע בזאטוט הזה. וכל זה גם כאשר הראש עדיין עסוק בפרידה מאותה אשה. אבל אני גבר לא?? אני החזק כאן (לפחות ככה סיפרו לי פעם), למה אני צריך להיות שבו"ז ומדוכא בגלל שמשהי כבל לא איתי ועכשיו בגללה אני לא איתו כל יום? למה?...רגע רגע לקחת אוויר, לספור עד 10, בגללה? ומה אני? מה אני עשיתי בכדי להגיע למצב הזה? לא מצליח לשים את האצבע על זה כרגע אבל נגיע לשם יום אחד אני בטוח. טוב אז נצא מתוך הנחה שבאמת יש לי יד (או שתיים) בדבר ונראה מול מה בעצם אני מתמודד כרגע. ילד בן 3.5 שלא מבין באיזה משחק מפגר ההורים שלו משחקים איתו. אולי זה סוג של מחבואים שבועי כזה שמשחקים אותו כל השבוע? אבא מסתתר איפשהו איזה יום ואז מגלה את עצמו ולוקח אותי לבית החדש שלו ואז תור אמא להתחבא? או שזה משחק של העברת הודעות מוזר כזה שלא ממש הבנתי את המטרה שלו, אבא אומר משהו ואני לא מבין אז אני מספר לאמא מה שאבא אמר לי והיא עושה פרצוף מוזר ואומרת משהו שגם אותו אני לא מבין אז אני מספר לאבא מה שאמא אמרה ואז תורו לעשות פרצוף מוזר שכזה, באמת משחק לא ממש מעניין.
אז עכשיו הזמן שלנו מוגדר, כלומר, אם פעם הזמן שבילינו היה חלק מהיומיום אז היום הוא מוגדר בחוק כ"זמן של אבא" אותם ימים שהבן שלי נמצא ברשותי או בחזקתי או כל מילה אחרת שהחוק מחליט להשתמש בה. אז כיום השאלה שלי היא התארכה במילה אחת...
איך להיות אבא גרוש??
איפה השארתי את המדריך לאבא העתידי שחילקו לי בבית היולדות??? אההה נכון לא חילקו. טוב נו מילא, מה לעשות שיש לנו רק את החיים ואת עצמינו לנסות את כל הדרכים ולעשות את כל הטעויות האפשריות בדרך, ואם אפשר אז למה לא לבלבל לבן שלי את הראש עד שהוא ישתגע בגלל הבעיות של אמא ואבא שלו?? מה טוב שנתנו לכולנו את הזכות הזאת.
אז למה אני בכלל כותב את כל זה? אולי כי אין לי מקום אחר לומר את הדברים האלו, או אולי כי כאן באינטרנט אני יכול לכתוב מה שבא לי וגם לכל אחד אחר מותר לכתוב מה שבא לו אפילו כאן אצלי בבלוג הזה או השני. אם מישהו מרגיש משהו או מזדהה עם מה שרשום כאן הוא מוזמן לומר את זה אם לא אז לא. מה שחשוב זה בעצם שאולי לא קיבלנו את המדריך ההוא ועדיף שכך כי ככה כל אחד לומד דרך אחרת שתענה על השאלה... איך להיות אבאועוד גרוש. חחחח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה