יום שלישי, 23 באוקטובר 2012

למען הבן שלי



"קח תרים את ותשמור, זה יתן לך מזל בחיים." אמרה לי מיכל או שמא היתה זאת ורד או ירדן או בכלל נראה לי שהיתה זאת אביבית. לא נו מה אני בכלל נכנס לכל זה כל מה שרציתי לספר זה על הסיכה שמצאתי על הרצפה של הבר הקבוע. אותה עמדה ידועה של תצפית על המתרחש, הכל רוחש מזימות כמו חצר המלכות הצרפתית של המאה ה16. נשים בחבורות של 2-5 מצטודדות בינן לבין עצמן כמו מארגנות שוד לאור הירח ומדי פעם מגניבות זוג עיניים מצומצמות לכיוון מטרה, שהיא בכלל חבורה מנופחת של 2-3 גברים מפוטמי אגו ושרירים המרבים להתפאר על כל גרם אשר הצליחו להעלות באיזור הזרועות והחזה. מעין שוק בשר שלא נם לעולם, שלא יעמוד מלכת ומתודלק קבוע בעזרת אלכוהול ומוזיקה. ואותה סיכה שהיתה על הרצפה אמורה לתת לי מזל באיזה עניין בחיים? ואם מעכשיו יש לי מזל אז למה את לא נשארת לחלוק אותו איתי?? אהההה הבנתי את מעבירה לי את המזל שלך שהיה מונח על הרצפה, לא? טוב נו לפחות ניסיתי. ניסיתי מה בדיוק? אז זהו שמאז שהתגרשתי אני מנסה לעשות כל שביכולי למען הבן שלי והנה מגיעה הזדמנות לעשות משהו למעני ואיכשהו זה מפספס כל הזמן. זאת לא הפעם הראשונה כמובן ומשהו אומר לי שזאת לא תהיה האחרונה. ממש לא.
אני מנסה כל הזמן לארגן את סדר היום השבועי שלי כך שלבן שלי יהיה כמה שיותר זמן איתי או להפך,אני כבר לא יודע איך לראות את זה אבל זה הולך טוב ככה או ככה. ולמה אני עושהה את זה... למענו. למען הבן שלי. כי אני חושב כל הזמן על איך לעזעזל הוא ילמד לחסל את האוייב הבא באקס בוקס? או מי יוכל ללמד אותו יותר טוב מאבא שלו איך בוחנים אם למישהו מסויימת יש מיזת חזייה קטנה מדי למידותיה?? רק אני יכול. וזה באמת רק למענו. אני זוכר שכאשר אני הייתי ילד אבא שלי לקח אותי לים ואמר לי "בוא נשב כאן על החול ונצחק על אנשים"!!! הבנתם את זה? אלו בדיוק אותם דברים שאני מדבר עליהם שאף אחד מלבד אבא לא מסוגל ללמד אותך. מי בעולם השפוי הזה ילמד אותי איך לצחוק על אנשים? מי?? רוח הקודש? הבבא בובה?? לא, רק אבא. אמא? ברור שלא. רק אבא!! ושוב למען מי אני עושה את כל זה...
למען הבן שלי כמובן
אז עכשיו אחרי הגירושין יש פתאום מרחב מחיה חדש לעצב את החומר בידי היוצר. להקים את הגולם על רגליו ולתת לו להשתלח יודע יותר מכולם. כי הוא הרי הכי טוב מבחינתך והסיבה שהוא ילמד אותך ליצחוק על אנשים ולדעת מה מידת החזיה הנכונה היא בגלל שהוא יודע שאתה תצחק ותהנה מדברים האלו כי אתה קורצת מאותו חומר ותהפוך לגולם בדיוק כמוהו רק מוצלח יותר. כל מה שאבא באמת רוצה זה שאותו זמן שהוקצע לכם על ידי בית המשפט יהיה זמן שמח ומהנה. כל השאר לא ממש משנה. כל הסיכות וכל המזל שנשפך מהן לא ישנו כלום ולא יועילו בכלום. אבא עושה את זה בשבילך. אבא עושה את זה בשביל הבן שלו. בעולם. אין הפרעות ורעשי רקע לגבי איך אני צריך לחנך או לדבר בפניו. יש רק את הזמן שלי, הרי קיבלתי אותו בפסיקת בית המשפט לא? "יש עכשיו את אבא וזה הזמן שלך איתו." כך נאמר לפחות. אז הנה הזכות החוקית שלי לבלבל לבן שלי את השכל על איך להפוך לגבר בעולם המוזר הזה. עולם שבו משפחות גרות בפרטים בודדים על פני המפה. ניתן אפילו לומר שאם אנו חיות להקה אז הלהקה שלנו כיום היא אותה להקה רק שהיא מפוזרת על טריטוריה הרבה יותר גדולה. הרבה בזכות המצאת האימייל הפקס והפלאפון. אותם אמצעי תקשורת שבזכותם מיכל/ורד/ירדן/אביבית יכולות לתת לי כמה סיכות מזל שהן מצאו על הרצפה באיזה שוק בשר רווי עשן ואלכוהול ולנפנף אותי להמשך חיפושי אחרי סדר יום שהוא למען הבן שלי.
 אם זה למען הבן שלי אז מה אני עושה בכלל במקום כזה?
 כי אולי אבא צריך להיות גם אותו אחד שמצביעים עליו בהקשר של הבחור שמשקיף על הנשים בפינה הנגדית של הבר. או אולי הוא צריך להיות גם אותו אחד שמקבל את הגזירה שאי אפשר לחסל את האויב החדש באקס בוקס בדרכים קונבנציונאליות כי מתישהו צריך לרמות. אם נחזור לאותו רגע על חוף הים שבו אבא מלמד אותי את סודות המקצוע של איך לצחוק על אנשים, אני יודע בדיוק על מי היינו צוחקים באותו רגע... עלי!!! הרי איך אפשר שלא לצחוק על המצב הזה שבו שמתי את עצמי? גבר שחושב שהוא מלמד את הבן שלו על עובדות החיים כאשר הוא בעצמו מגלה אותם כל רגע מחדש, חומר לעוס משהו לא? כמו אמא או אבא ציפור שמעלים גירה אוכל מעוכל לגוזל שלהם ומרוצים שעשו את העבודה של להאכיל אותו. חחחח לאכול אוכל לעוס זה קצת לרמות במילון שלי. אמנם זה סותם את הבטן אבל פותח את הראש למחשבות על מסעדה מוצלחת יותר לדעתי.
אז אבא מרמה קצת לפעמים זה נכון. הוא מחפש איך שיהיה נוח יותר גם לו וגם לך. והוא מנסה ליצור את המציאות שהוא יכול לשים אותך במקום גבוה יותר מכולם כי הוא יודע יותר מכולם. כי הוא הרי הכי טוב מבחינתך והסיבה שהוא ילמד אותך ליצחוק על אנשים ולדעת מה מידת החזיה הנכונה היא בגלל שהוא יודע שאתה תצחק ותהנה מדברים האלו כי אתה קורצת מאותו חומר ותהפוך לגולם בדיוק כמוהו רק מוצלח יותר. כל מה שאבא באמת רוצה זה שאותו זמן שהוקצע לכם על ידי בית המשפט יהיה זמן שמח ומהנה. כל השאר לא ממש משנה. כל הסיכות וכל המזל שנשפך מהן לא ישנו כלום ולא יועילו בכלום. אבא עושה את זה בשבילך. אבא עושה את זה בשביל הבן שלו.
  J

תגובה 1:

  1. כן ניב. גם אני אבא גרוש, מי כמוך יודעה. מסקים על כול מילא ורגש שאתה מפרסם כאן. טוב שאתה יכול להתבטות ככה. אבא

    השבמחק